shesta713 (DeviantArt)

Důležité informace

Místo konání: Skautský dům Olomouc, Holická 1099/31, Hodolany, 779 00 Olomouc

Datum konání: 22. 3. - 24. 3. 2019

Parkování: Pro omezený počet aut přímo u skautského domu, další parkovací místa jsou v blízkém okolí.

Kdy dorazit: Do Skautského domu je možné přijíždět od 17:00, dříve pouze po domluvě s organizátory. Vzhledem k malému časovému oknu buďte připraveni na rychlou registraci a rychlé okostýmování. Případnou pomoc se zdobením Pološera a přípravou akce určitě oceníme, neváhejte se nám ozvat.

Co s sebou: Spacák a karimatku, kostým (včetně zbraní a nosičů), peníze (pokud jste náhodou ještě nezaplatili – domluvte se s námi prosím předem), občanský průkaz a pro hráče pod 18 let také přihlášku podepsanou zákonným zástupcem. Určitě se budou hodit svítidlo (baterka) a tenká lihová fixa. S jídlem to není potřeba přehánět, k dispozici bude bar se základním jídlem a pitím (v nejhorším případě je v blízkosti např. Kaufland). Doneste si i pasovou fotku na herní doklady, zvláště ti z Vás, kteří si vyplnili na stránkách údaje do občanských průkazů.

Harmonogram

Pátek - Sobota

17:00 – Ubytování, výzdoba atd.

19:00 – Začátek registrace a schvalování zbraní

20:00 – Úvod

20:30 – Začátek hry

03:00-04:00 – Konec hry, začátek klidu na spánek

Sobota – Neděle

10:00 – Konec spánkového klidu

20:00 – Začátek hry

03:00-04:00 – Konec hry a prostor pro bezprostřední zpětnou vazbu

04:30 – Spánek

10:00 – Konec klidu na spánek, začátek úklidu

12:00 – Odjezd hráčů

Řád akce

V průběhu akce dbejte na dodržování platných zákonů a předpisů, nenarušujte noční klid, respektujte soukromý majetek a vůbec příkladně reprezentujte hráčskou komunitu, naši akci a lidskou rasu.

Dbejte pokynů organizátorů.

Slušnost a vzájemnou ohleduplnost považujeme za samozřejmost. Nesnažte se nám tento předpoklad prosím vyvrátit.

Za žádných okolností bez schválení ze strany organizátorů nemanipulujte s vybavením larpem pronajatých prostor. Neničte její vybavení, herní rekvizity a ani cizí či veřejný majetek a celkově buďte ohleduplní.

Hráč má povinnost předložit všechny své zbraně ke schválení organizátorům. Je zakázáno ve hře používat neschválené zbraně.

Při boji co nejvíce dbejte na bezpečnost sebe i oponenta.

Po celou dobu akce je zakázána konzumace návykových a psychotropních látek. Alkohol není vysloveně zakázán (jste-li starší 18 let), ale kdokoliv kdo pod jeho zjevným vlivem bude negativně ovlivňovat akci (posuzují organizátoři) bude vykázán ze hry, z larpových prostor a případně z celé akce!

Po skončení noční herní fáze zachovávejte v prostorách larpu noční klid a to alespoň do 10:00 dopoledne. Dopřejte ostatním možnost si odpočinout.

Snažte se organizátory zajištěné prostory a přilehlé pozemky udržovat v čistotě. Veškerý odpad se pokuste odvézt s sebou, nebo odhodit do příslušných nádob.

Je zakázáno brát si s sebou na akci jakékoliv zvířecí mazlíčky, vyjma organizátory výslovně povolených výjimek.

Pokud dojde k vážně události jako je škoda na majetku, zranění, nebo psychické problémy, vyhledejte okamžitě některého z organizátorů. Samozřejmě až potom, co zajistíte první pomoc.


Informace o zpracování osobních údajů

Pološero

Pološero je rovina zrcadlová k té naší. Ne však zcela. Jde o jakousi přestupní stanici, bránu do dalších dimenzí a mnohem více. Věci se v ní zdají podobné těm skutečným, ale panuje v něm věčná noc. Ne však ta hluboká temná, kterou známe, ale nejasná, jako by se nemohla rozhodnout, jestli nocí je a nebo ne. Tajemné šero zde zakrývá tvary a vzdálenosti hmotného světa. V něm však také jasněji září duše zemřelých i těch, kteří se sem dostali tajemnější cestou. Jsou zde také tvorové kteří žijí jen zde, ne však ještěři, ani hmyz skrývající se pod kameny, ale drobná světýlka a hluboké stíny, které mohou být dobrými průvodci na cestě, ale i zrádnými pastmi, které vás odsud již nepustí.

Někteří studenti tajemných umění se domnívají, že pološero stejně jako další roviny bytí jsou stejně hmotné, jako vy a já. Jsou jen daleko v temných hlubinách kosmu, tak daleko, že je smrtelník nikdy nespatří, dokud se neoprostí od své hmotné schránky. A jen ten nejzběhlejší a nejmocnější čaroděj si proklestí cestu do jádra vesmíru odkud všechna magie proudí a kam se vrací. Každý supernaturál do jisté míry vnímá pološero i když se v něm právě nenachází. Tam kde smrtelníkům běhám mráz po zádech, když prochází branami světů o kterých neví a ještě dlouho se o nich nedozví, vnímá nadpřirozené obrysy vrhané daleko z Pološera do světa smrtelníků a záři duše, jedné z hvězd na obloze pološera, vidí stejně jasně, jako ty co září přímo nad ním. Duše může stát přímo vedle vás a budete tušit jen přítomnost něčeho povědomého, jako dědečka, kterého jste nedávno ztratili, ale ten kdo v noci nespí a vyráží na lov bude jasně vědět že na něj z pološera nahlíží jeden z jeho nepřátel.

Supernaturálové

Supernaturálem se rozumí osoba, která se dokáže vrátit z Pološera, z astrálního světa kudy prochází duše zemřelých. Specificky v momentě, kdy má jedinec zajištěn způsob návratu, například označenou schránku do které se vrátí po své smrti, v případě některý lovců, nebo v případě že se již alespoň jednou vrátil, i u některých vzácných řádů, které si schránky předem neoznačují se dá mluvit o supernaturálech. Většinou si supernaturál nemůže označit schránku aniž by použil vrozenou magii. Obecně platí, že každá duše může posednout schránku ve hmotném světě, ale vyžaduje vrozenou schopnost, nebo mocnou magii aby duše vzala tělo trvale za své. Pouze v takovém případě se nejedná o posednutí (to může být krátkodobé, nebo dlouhodobé, ale většinou je brzy duše vytlačena, nebo tělo nesnese posedlost a začne chátrat, dokud není úplně zničeno). Mocná duše se může trvale vrátit do hmotného světa bez předem označené schránky po vynaložení enormního úsilí, není to však běžné a obvykle uběhnou hodiny, dny i léta, než se jí něco takového podaří. Pološero je místo nabité magií a platí v něm úplně jiné zákony než v našem světě. Zároveň si duše která se z Pološera vrátí, místo aby pokračovala do další roviny bytí, nebo zůstala, zachovává svou energii a vzpomínky. Obojí se tak časem zvyšuje a dává supernaturálům moc dalece převyšující tu smrtelníků. Supernaturálem se někdo může narodit, jiný se jím může stát, dokud však splňuje tyto podmínky, je za něj označován.

Vlkodlaci

Vlkodlak, je supernaturální stvoření na první pohled totožné s člověkem, je však schopné přeměny do animální podoby, ta se obvykle nejvíce podobá humanoidnímu vlku, nebo velkému psu.

Jiné než vlčí rysy jsou spíše způsobeny různící se délkou drápů a tesáků, nebo drobnými rozdíly v tvaru těla.

Chování

O konkrétní podobě Vlkodlaků se dá spekulovat, protože tito tvar měnící nadpřirození podléhají nepřirozeným záchvatům vzteku, predátorským pudům a obecně jsou neschopni koexistovat během přeměny s tvory jiných druhů a i mezi sebou vedou nekonečné teritoriální roztržky.

Moc

Během takovéto přeměny je vlkodlak jedním z nejmocnějších tvorů které člověk může potkat v našem světe a není si s nimi radno zahrávat. Kromě neuvěřitelné odolnosti a síly, disponují děsivými reflexy a smysly, rychlostí a obratností

Původ

Vlkodlaci jsou velice stará rasa. Jejich původ není znám, ale převládají dvě teorie, nebo spíše legendy. Jedna říká že když lidé sestoupili ze stromů a vyšli z lesů, jejich bratři vyšli za nimi, na okraj. Tam zůstali aby dohlíželi na civilizaci. Druhá legenda říká, že snad ve čtrnáctém století někde na Balkáně důsledkem užívání černé magie vznikly rasy upírů a vlkodlaků, aby soužily lidstvo.

Společnost

Vlkodlaci žijí ve smečkách. Jakýchsi kmenech, čítajících deset až padesát jedinců, které se přemisťují obvykle v generačních cyklech. Smečka se na jednom místě zastaví na tak dlouho, aby zplodila potomky a poté se obvykle přesune dál po své migrační trase. Většinou se pak smečka vrátí na totéž místo až když potomci dosáhnou dospělosti, tedy za deset až dvacet let kdy jsou již schopni přeměny.

Reinkarnace

K reinkarnaci se vlkodlak musí uchýlit po smrti přirozené, stejně jako po té nepřirozené. Vlkodlaci totiž mohou být v závislosti na konkrétním případě dlouhověcí, zpravidla však nejsou nesmrtelní. Lykantropové pak nejsou dlouhověcí ani když se ten kdo je stvořil dožívá dvou set let.

Vlkodlak během přeměny, může pokousat a nezabít smrtelníka, jde o instinkt podobný tomu rozmnožovacímu. V takovém případě se ze smrtelníka stane lykantrop. Lykantrop sdílí některé síly vlkodlaků, především dovednost projevit bestiální atributy, i když v menší míře než vlkodlak. Nepodléhají záchvatům vzteku, mohou být však mnohdy i nebezpečnější.

Nakonec je třeba zmínit, že jako všechny nižší rasy i lykantropové se po přeměně vždy mohou, podle síly své vůle, stát kompletně věrnými služebníky, až otroky svých stvořitelů, ale také si zachovat kompletně svobodnou vůli, nebo cokoliv mezi tím. Když jejich stvořitel zemře, jejich případná loajalita se zmateně vztahuje na všechny supernaturály daného druhu, dokud je nějaký jedinec nepřijme za své.

Lovci

Lovci jsou lidé. Nebo jimi byli. Jejich hlavní odlišení, je přizpůsobenost nočnímu životu. V noci vycházejí hrůzy ven a lovec musí splynout s davem, aby kořist zastihl nepřipravenou. Musí být v noci jako doma, i když království lidí je pod paprsky slunce. Musí se z něj částečně stát to co loví. Na první pohled tedy nejsou, nebo se snaží nebýt odlišní od svých smrtelných bratří, ale přesto, občasná mutace nebo vylepšení může dát znát, že majitel nepřirozeně velkých očí, ten muž který chytil padající předmět příliš rychle, nebo žena, která sáhne na žhavý předmět bez popálenin nejsou tím, čím se na první pohled zdají být.

Chování

Lovci jsou obvykle disciplinovaní svatí válečníci zvyklí potlačovat emoce. Přemýšlejí nad sebou jako nad živoucí zbraní sloužící jedinému účelu. Jejich protipólem jsou ostřílení vojáci. Profesionálové kteří odvedou práci, ale neberou si servítky. V rámci řádu obvykle nalezneme hned několik těchto archetypů.

Moc

Lovec, je označení které se pro tuto odnož supernaturálů vžilo, přesto že zvláště v současnosti se jedná spíše o ochránce. Jsou to původem lidé i když někteří se již se svými schopnostmi narodili, to v případě že jsou jejich rodiči také Lovci. Tělesné atributy se dědí stejně jako u lidí, jen jde často o atributy mocnější. Zároveň disponují schopností navrátit se z Pološera jako ostatní supernaturálové, ale zpravidla nejsou silně nadaní nějakou magií, nebo schopností jako například vlkodlaci, téměř neporazitelní během své přeměny.

Původ

Demagogové mocného a prastarého vatikánského řádu tvrdí, že boj proti nadpřirozeným hrozbám podle hesla bojuj ohněm s ohněm, začal s počátky katolické církve. Pravdou však je že od té doby co lidské usedlosti začaly trpět útoky neviditelných, nepolapitelných a téměř neporazitelných hrůz, zrodila se myšlenka jak vytvořit bojovníka z řad lidí, který se jim bude moci postavit.

Společnost

Bytostem jež si řád zvolí se přezdívá patroni. Mezi patrony se obvykle řadí bytosti benevolentní nebo přinejmenším pasivní.

V současnosti se na věc nahlíží spíše pragmaticky, přesto se však najde mnoho věřících, ačkoliv mnohem méně těch fanatických, plně se oddávajících do rukou božstev.

Reinkarnace

Stejně, jako se člověk stane supernaturálem, když je na něj aplikovaná magie pro zachování duše (nebo když se s ní v okrajovém případě narodí), Může se člověk stát takzvaným adeptem když je magií označen, jako schránka. Může jít o proceduru s jediným efektem, ale také může adepta posílit, ať už magicky, nebo být doprovázena například pitím lektvarů, které dosáhnou podobného efektu za použití méně magických, nebo nemagických prostředků.

Nakonec je třeba zmínit, že jako všechny “nižší” rasy i adepti se po přeměně vždy mohou, podle síly své vůle a typu použité magie, stát kompletně věrnými služebníky, až otroky svých stvořitelů, ale také si zachovat kompletně svobodnou vůli, nebo cokoliv mezi tím. Když jejich stvořitel zemře, jejich případná loajalita se zmateně vztahuje na všechny supernaturály daného druhu, dokud je nějaký jedinec nepřijme za své.

Upíři

Upír je veskrze temné stvoření, sající životní sílu z jiného živého tvora. Fyziologie upíra, je zásadně odlišná od té smrtelnické, a dokonce i od ostatních supernaturálů. Nejeví některé základní známky života a přes svůj veskrze lidský vzhled nepotřebují k životu běžné podmínky jako dýchat kyslík, nebo spát. Zvláštností je že všichni upíři mají výraznější špičáky než ostatní rasy. Ty jsou zvláště výrazné když se chystají krmit. Upír je přirozeně odlišný od smrtelníků, ale stejně jako se vším nadpřirozeným i zcela přirozené projevy života jako tělesné teplo je možné navodit s využitím krve v organismu upíra.

Chování

Obvykle se život upírů točí kolem krve. Když ji vysají z živého tvora, udrží svou nepřirozenou existenci. Když jí nakrmí živého člověka, stane se s něj jejich služebník a potenciální schránka pro reinkarnaci. Když jejich krev steče do hrdla člověka čerstvě vysátého, je stvořen nový upír.

Běžné radosti života se týkají i upírů, ale blednou v porovnání s požitkem z krmení. Spíše než o spánku se dá u upírů mluvit o krátkodobé hibernaci. Upír se obvykle přes den prostě zastaví a obnoví činnost až večer.

Moc

Mezi typické schopnosti upírů patří manipulace s vědomím oběti, levitaci či přeměna, spolu s obecně nadlidskými výkony které vyvolávají když spálí množství krve.

Původ

Jako jedna z teorií o jejich vzniku se udává legenda sdílená s vlkodlaky. Jde o příběh ze středověké transylvánie pojednávající o temné magii a stvoření služebníka temnot, ultimátní metlu lidstva. Druhá teorie je tajemná legenda ústně předávaná mezi samotnými upíry. Tato legenda říká, že upíři jsou nejstarší inteligentní rasa, podle některých jediná inteligentní rasa, která kdy na světě existovala a pochází z města zvaného Lshrasa. Slavného místa, které mělo věže až do nebes dříve, než člověk vyšel z první jeskyně. Temného místa, kde denní obživou byly životy jiných a denní zábavou jejich utrpení.

Společnost

Společnost skutečných nesmrtelných je snad ta nejspletitější ze všech. Klan, národnost, všelijaké kliky a zájmové skupiny či frakce mají věčnost na to se přetahovat o dominanci a soutěžit mezi sebou snad v každé představitelné disciplíně.

Reinkarnace

Nižší rasou navázanou na upírskou rasu jsou ghúlové, lidé se kterými upíři sdíleli svou sílu. Jakkoliv udržuje upír svou existenci, může stejně tuto sílu předat smrtelníkovi. Takový smrtelník se na této síle stává čím dál více psychicky a fyzicky závislý. Získává také sílu ne nepodobnou té, kterou disponuje dárce.

Tento stav sice dělá z nositele otroka a způsobuje částečné nebo úplné převzetí upírových vlastností, ale navzdory tomu, ghúl pořád může žít relativně normální život běžného člověka a přitom požívat výhod dlouhověkosti, nadlidské síly a často dalších schopností. Hlavní nevýhodou je že tělo ghúla propadá upírovi, který jej kdykoliv může potřebovat využít k převtělení, ale jako jediná nižší rasa mají ghůlové velkou šanci stát se něčím víc. Mají šanci stát se upíry a zpravidla větší než obyčejný smrtelník.

Dokud upír nevyhladoví, nestárne. Dokum má ghůl v těle sílu svého pána také nestárne.

Frakce

Pořádkové složky
Policie města Olomouc udržuje pořádek ve městě a chrání jeho občany před hrozbami přirozenými i nadpřirozenými.
Příslušníci pořádkových složek si netvoří vlastní postavu, jejich účelem je zcela vymýtit zločin v Olomouci. V průběhu hry mohou vystřídat více postav. Jejich hra se nebude zaměřovat na jednotlivé postavy a jejich příběhy, ale na strategii a udržování pořádku.
Podsvětí
Překupníci kradených aut, vrahové a vyděrači, výrobci drog, dealeři a všemožné další kriminální živly které si dovedete představit.
Příslušníci podsvětí si netvoří vlastní postavu, jejich účelem je rozšířit své podnikání. V průběhu hry mohou vystřídat více postav. Jejich hra se nebude zaměřovat na jednotlivé postavy a jejich příběhy, ale na strategii a kriminální činnost.
Samotář - cestovatel
Nepatří do žádné frakce, kultu ani řádu. Za svůj život procestoval nespočet koutů světa, posbíral spoustu informací a vytvořil spoustu kontaktů. Není nikde zdejší, ale všude byl.
Samotář může být libovolné rasy a vyznání.
Samotář - místní
Nepatří do žádné frakce, kultu ani řádu. Žije v Olomouci a má přehled o městě a jeho okolí.
Samotář může být libovolné rasy a vyznání.
Vatikánský řád
Prastarý řád lovců, římskokatolického vyznání. Nejvýznamnější lovecký řád. Přes rozdíly víry spolupracují s ostatnímy řády.
Svengali
Klan upírů, který byl schopen se integrovat do lidské společnosti. Zástupce toho klanu najdeme po celém světě, žijí mezi nic netušícími smrtelníky.
Fenris
Místní smečka vlkodlaků, jejíž teritorium je oblast Moravy. Jsou známi pod jménem Fenris. Nyní se vyskytují v okolí Olomouce.
Chci frakci
Možnost pro ty, kteří chtějí vlastní frakci. Kontaktujte nás na e-mail.